Czym jest zdarzenie niepożądane?
Zdarzenie niepożądane to sytuacja, która miała miejsce w trakcie udzielania świadczenia zdrowotnego lub w jego wyniku, a która spowodowała albo mogła spowodować negatywny skutek dla zdrowia lub życia pacjenta.
Nie stanowi zdarzenia niepożądanego zdarzenie, którego skutek jest przewidywanym skutkiem prawidłowo udzielonego świadczenia opieki zdrowotnej.
Zgłoszenie zdarzenia niepożądanego nie jest równoznaczne ze złożeniem skargi czy roszczenia. Zgłaszanie zdarzeń niepożądanych jest systemem odrębnym i niezależnym od systemu rozpatrywania skarg.
Cel zgłaszania zdarzeń niepożądanych
Celem raportowania zdarzeń niepożądanych jest poprawa jakości opieki i bezpieczeństwa pacjenta w naszym Szpitalu.
Zgłoszone przez Państwa zdarzenia niepożądane pozwolą na zidentyfikowanie ich przyczyn, wdrożenie działań naprawczych oraz opracowanie rozwiązań, które pozwolą na uniknięcie podobnych zdarzeń w przyszłości.
Jak zgłosić zdarzenie niepożądane?
W naszym Szpitalu zdarzenia niepożądane mogą być zgłaszane przez personel, pacjentów i osoby bliskie.
Dla osób niebędących pracownikami Szpitala przygotowaliśmy specjalny formularz, który znajdą Państwo w załączniku poniżej.
Wypełniony formularz należy przesłać drogą elektroniczną na adres: zn@lukasz.med.pl lub wydrukowany i przekazany w formie korespondencji listownej z dopiskiem „Zdarzenie Niepożądane”.
Osoba zgłaszająca zdarzenie niepożądane może, ale nie musi podawać swoich danych – jeśli chcą Państwo przesłać zgłoszenie w formie anonimowej, prosimy nie uzupełniać wymienionych danych: Imię i nazwisko, dane kontaktowe.
Wszelkie podane informacje są poufne i będą dostępne jedynie osobom upoważnionym do analizy zdarzenia niepożądanego.
Plik do pobrania (do wypełnienia w formie elektronicznej): formularz_zgloszenia_zdarzenia_niepozadanego_pdf_edytowalny
Plik do pobrania (do wydruku): formularz_zgloszenia_zdarzenia_niepozadanego_pdf_do_druku