1. Powołano Koordynatora ds. Dostępności- P. Wioletta Pierzchała telefon kontaktowy
– 14 6315202
2. Określono podstawowe działania jakie Szpital podjął w celu zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w zakresie dostępności architektonicznej, komunikacyjnej i cyfrowej.
3. Każda osoba zatrudniona w Szpitalu, ma obowiązek udzielenia wszelkiej pomocy osobom ze szczególnymi potrzebami przebywającymi na terenie Szpitala oraz zwracającym się z prośbą o wsparcie drogą telefoniczną, listowną czy mailową.
4. Osoby niesłyszące mogą skorzystać na terenie Szpitala z usług tłumacza migowego.
5. Zgłoszenia można dokonać w następujący sposób:
6. Każda osoba, a zwłaszcza osoba ze szczególnymi potrzebami wchodząca na teren Szpitala może uzyskać w dni robocze od godz. od 7.00 do godz. 14. 35 od pracownika Punktu Informacyjnego (w razie jego nieobecności od pracownika Rejestracji Ogólnej), a w dni robocze po godz. 14.35 , oraz w święta i w dni wolne od pracy całodobowo od pracownika Ochrony wszelkie informacje o rozkładzie pomieszczeń w Szpitalu i możliwościach dotarcia do wskazanego przez nią punktu / pomieszczenia.
7. Osoby wskazane w pkt. 6 widząc osobę ze szczególnymi potrzebami, która przybyła do Szpitala i/lub zwróciła się do niego o pomoc, przeprowadza wstępną, ogólną rozmowę w celu ustalenia charakteru sprawy i udziela koniecznych informacji, które pomogą dotrzeć jej do określonej komórki organizacyjnej w Szpitalu.
8. Pracownik Ochrony Szpitala, w sytuacjach wyjątkowych czyli wówczas, kiedy osoba ze szczególnymi potrzebami z powodu nagłego przypadku nie zgłosiła wcześniej prośby o udzielenie wsparcia w postaci osoby asystującej, powiadamia o takiej konieczności Koordynatora ds. Dostępności.
9. Osoba wskazana w pkt. 8 powiadamia pracownika transportu wewnętrznego lub pracownika rejestracji o oddelegowaniu go na czas potrzebny osobie ze szczególnymi potrzebami do załatwienia sprawy w Szpitalu.
10. W przypadku, kiedy osoba ze szczególnymi potrzebami była już wcześniej umówiona w konkretnej sprawie i zgłosiła chęć skorzystania z określonego wsparcia w Szpitalu, wówczas wcześniej wyznaczony pracownik Szpitala (transportu wewnętrznego lub punktu informacyjnego/ rejestracji) zobowiązany jest czekać na osobę ze szczególnymi potrzebami o umówionej godzinie przy wejściu do Szpitala.
11. Osoby z ograniczoną możliwością samodzielnego poruszania się mogą skorzystać z wózków inwalidzkich dostępnych w holu głównym szpitala przy Rejestracji do poradni specjalistycznych .
12. Prośby o skorzystanie z wózka inwalidzkiego realizowane są na bieżąco bez konieczności wcześniejszego zgłaszania.
13. Pracownik rejestracji wypożycza osobie ze szczególnymi potrzebami wózek inwalidzki na czas niezbędny do załatwienia sprawy w Szpitalu.
14. Osoba ze szczególnymi potrzebami, w każdym przypadku, w którym wystąpi problem z dostępnością strony www.lukasz.med.pl może zwrócić się do Szpitala z wnioskiem o zapewnienie dostępu alternatywnego.
15. Istnieje możliwość korzystania przez osobę ze szczególnymi potrzebami z pomocy psa asystującego/przewodnika na terenie szpitala
Tłumacz języka migowego na Teleplatformie Pierwszego Kontaktu
https://www.gov.pl/web/zdrowie/tlumacz-jezyka-migowego-na-teleplatformie-pierwszego-kontaktu